Kurczakowe szaleństwo

Miałam ochotę na coś z kurczaczka, więc szukałam, szukałam i wyszukałam:) Wyszło mi coś co dobrze wyglądało, smakowało i pachniało. I spsułam polewając to sosem - zaczęło wyglądać to jak wielkie, brązowe, smaczne bagno:)Dlatego odpuszczę sobie zdjęcie, ale obiecuję, że szperając po innych blogach nauczę się tworzyć piękne i smakowite zdjęcia - takie, które chciałoby się polizać, bo sam ich wygląd prosiłby się o spróbowanie. Daję sobie... hmm... dwa miesiące? Dam radę? Nauczę się? Oczywiście, że dam radę, więc proszę bądźcie cierpliwi. Jeszcze z chęcią będziecie tu zaglądać. A sam Szanowny Pan Mąż stwierdził, że mój twór był Pycha:) 

Rolada z kurczaka w cieście francuskim

Składniki:

- 0,50 dkg piersi z kurczaka
- cebula
- 3 ząbki czosnku
- 250 g pieczarek
- masło
- ser pleśniowy typu Lazur
- ciasto francuskie
- jajko
- przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie, lubczyk

Sposób przygotowania:

Zaczynamy od poszatkowania cebuli i czosnku, którą podmażamy na odrobinie masła. Nastęnie kroimy pierś w drobną kosteczkę oraz pieczarki w talarki. Dodajemy to do cebulki i smażymy, aż mięsko będzie miekkie. Potem dodajemy pokrojony w kostkę ser pleśniowy. Rozwałkowujemy ciasto francuskie i przekładamy je na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia. Farsz rozkładamy równomiernie na całej długości ciasta i zwijamy je w roladę. Następnie wierzch ciasta smarujemy rozbełtanym jajkiem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 20 minut.
Roladę podajemy z ryżem, ziemniaczkami lub kaszą kus-kus.
Smacznego!!!

Komentarze

Popularne posty