Penne cztery sery z brokułami

Pan Mąż miał ochotę na makaronik, więc trzeba było go wykonać:) W lodówce było dużo serka i przypomniałam sobie, że kiedyś gdzieś widziałam przepis na sos cztery sery z brokułami i odnalazłam go a był on na blogu "Estragon i inne ziółka". Więc zabrałam się do robotki a przepis odrobinkę zmodyfikowałam:) A Pan Mąż był zadowolony:)


Penne cztery sery z brokułami


Składniki:
  • makaron rurki
  • mały brokuł
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • sery: camembert, lazur, mozzarella i ser żółty np. edamski
  • 500 ml śmietany 18%
  • szklanka mleka
  • cebula
  • tymianek
  • czosnek
  • gałka muszkatałowa
  • sól
  • pieprz
Sposób wykonania:

Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Przed jego wrzuceniem dodajemy odrobinę oleju po to, aby się nie sklejał. Brokuł dzielimy na różyczki i gotujemy. Następnie pierś z kurczaka kroimy w drobną kostkę i podsmażamy ją na patelni. Cebulę oraz czosnek siekamy i rumienimy. Dodajemy śmietanę, gałkę muszkatałową, pieprz oraz tymianek. Sery zścieramy na tarce i dodajemy je do gotującej się śmietany. Kiedy się rozpuszczą dodajemy mleko i tworzymy konstystencję sosu jaką chcemy. Ugotowany brokuł delikatnie siekamy blenderem i dodajemy do sosu wraz z podmażoną piersią z kurczaka. Ewentualnie dosalamy. Smacznego:) 

Komentarze

Popularne posty