Obiad na kwaśno...grrr...



Ja nie wiem jak matki to robią, że potrafią zrobić obiadek przy dzieciaczku:) Albo wszystkie dzieci takie są, albo tylko mój daje mamuśce tak popalić:)Kiedy zbieram się do robotki stają te cudowne oczyska pod moimi nogami i wyciągają swoje cudowne rączki i proszą w różny sposób, żeby wejść na moje rączki... i tak patrzą na mnie... i patrzą... i po chwilce kapią z nich już ogromne błagalne kropelki... a ja... słaba kobietka... wyciągam rączki do moich malutkich rączek i się łączymy:) a obiad stoi i czeka:)Od jakiegoś czasu odkładam obiadki na wieczorek i przygotowuję je na dzień następny i najlepiej, żeby był zrobiony na dwa dni:) wygodna jestem okropelnie... Mam nadzieję, że jak Wiku podrośnie to da się w pełni cieszyć mamie swoimi fascynacjami i radościami gotowania:) A dziś jest dzień na kwaśno... lubię takkkkkk:)
 
Żurek
 
 
 
Składniki:
 
  • zakwas, który można kupić w półlitrowej butelce - naturalny, bez konserwantów 
  • 3 szklanki bulionu (1,5 kostki rosołowej drobiowej)
  • marchewka
  • pietruszka
  • ćwiartka selera
  • ziele angielskie, liść laurowy
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 ziemniaki
  • śmietana 12%
  • 4 jajka
  • przyprawy: sól, pieprz, majeranek

Sposób przygotowania:

Przygotować bulion na kostce rosołowej i dodać pokrojone w drobną kostkę warzywa oraz liść laurowy wraz z zielem angielskim. Gotować przez 20 minut. Następnie dolać zakupiony wcześniej zakwas oraz dodać pokrojone w kostkę ziemniaki. Kiedy żurek będzie już wrzał dodać śmietanę, czosnek i przyprawy. Gotować przez 15 minut. Podawać z jajkiem ugotowanym na twardo, pokrojony na ćwiarteczki. Smacznego!
 
 

Bigos
 
Składniki:
 
  • 1 kg kapusty kiszonej
  • 1 większa główka kapusty białej
  • 2 cebule
  • 10 sztuk grzybków suszonych
  • 4 śliwki suszone
  • 2 laski kiełbasy
  • przecier pomidorowy
  • powidła śliwkowe
  • przyprawy: sól, kilka sztuk pieprzu ziarnistego, kilka sztuk ziela angielskiego, 2 liście laurowe
Sposób przygotowania:

Obie kapusty poszatkować i gotować z małą ilością wody oraz pieprzem, liściem laurowym i zielem angielskim. Gotować, aż będą miekkie. Cebulę i kiełbasę pokroić w kostkę i podsmażyć na patelni. Dodać do gotujących się kapust. Grzybki moczyć w gorącej wodzie przez około 20 minut. Następnie dodać je pokrojone wraz ze śliwkami do bigosu. Dodać 2 łyżki przecieru i trzy łyżki powideł - wszystko dokładnie wymieszać. Gotować ile tylko można - a chodzi o to, żeby jak najdłużej. Ja w pierwszy dzień gotowałam bigos trzy godziny a w drugi przez dwie. Smacznego!
 
 
 
 
 

Komentarze

Popularne posty