Tarta z owocami lasu

Jak zobaczyłam musiałam to zrobić:) nie było innego wyjścia - jest piękna... kolorowa... czuć zapach lasu i te zapierające dech w piersiach kolorki:)CUDO:) Przepis znalazłam na blogu "Kuchnia w formie".
 
 

Składniki:

Ciasto:

  • pół kostki masła
  • 2 szklanki mąki
  • kilka łyżek wody
Farsz:
  • serek mascarpone
  • śmietanka 30%
  • pół cytryny
  • cukier puder
  • migdały do posypania tarty
  • garść malin, czerwonych porzeczek, borówek, wiśni
 

Sposób przygotowania:

Z mąki, masła i wody zagnieść ciasto. Wody należy dodać tyle, aby ciasto nie było za bardzo mokre. Następnie uformować z niego kulkę, owinąć folią aluminiową i położyć na godzinę do lodówki. Foremkę na tartę posmarować masłem. Ciasto rozwałkować, ułożyć w formie i ponakłuwać widelcem, aby był dostęp powietrza. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30 minut - do momentu aż ciasto się zarumieni. Małą śmietankę ubić z masłem i z taką ilością cukru pudru, aby nam pasowała słodycz nadzienia. Następnie dodać sok z cytryny. Przygotowany krem należy schłodzić w lodówce. Kiedy ciasto się już upiecze i wystygnie można wylać na niego wcześniej przygotowany krem. Na wierzchu poukładać owoce. Posypać je wiórkami migdałowymi i odrobinę cukrem pudrem. Smacznego!!!
 
 

Komentarze

Popularne posty