Krokiety ziemniaczane

Kurcze a miałam ochotę na pyszne jarskie danie. Niestety troszkę mi nie wyszło:( Przyznaję się bez bicia nie jestem idealną kucharką. Nie wszystko co wezmę w swoje rączki zamienia się w złoto. Dzisiaj wyszło takie troszkę przyciemnione złotko - ale nie wiem co jest:) Mój Pan Mąż powiedział, że dobre... Hmmm... może dobre, ale nie wyszło:)

Składniki:

6 dużych ziemniaków
niecała szklanka mąki
5 jajek
szczypiorek
sól, pieprz
śmietana
bułka tarta
olej

Sposób przygotowania:
 
Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie. Następnie przepuszczamy je przez praskę. Po wystygnięciu należy dodać mąkę oraz jedno jajko i wyrobić ciasto. 4 jajka gotujemy na twardo. Kroimy je na drobną kostkę, dodajemy drobno pokrojony szczypiorek i śmietanę oraz przyprawiamy solą i pieprzem. Ciasto rozwałkowujemy i tworzymy z niego kwadraty. Na środek każdego z nich kładziemy wcześniej przygotowany farsz jajeczny i tworzymy z niego krokiety. I tu zaczął się mój problem, bo mi za nic w świecie nie chciał ten KROKIET wyjść:)Wyszło za to piękne owalne coś ziemniaczane, które smażymy na głębokim oleju, na patelni. Smacznego!
 
 

Komentarze

Popularne posty